Paul van Vlissingenstraat – Amsterdam
Voor de renovatie van een bestaand bedrijfspand hebben wij onder hoogte beperking de palen geboord. De groutinjectiepalen zijn naar 23 meter diepte geboord in segmenten van 1,5 meter. De palen dienen als fundering voor een nieuwe betonvloer en een optopping op het bestaande gebouw. Door de beperkte werkhoogte was de uitvoering op sommige plaatsen nogal spannend, maar de mannen hebben er weer een mooi werk van kunnen maken! De palen zijn aangebracht met onze Fundex boorstelling voor de grondverdringende palen met groutinjectie.
Nedtrain – Leidschendam
Voor de uitbreiding van de treinremise hebben wij de funderingspalen aangebracht.
Er was een trillingsvrije uitvoering benodigd gezien de gevoelige bebouwing van de bestaande treinremise. Onze boorstelling kon met zijn compacte afmetingen op de krappe bouwplaats goed manoeuvreren zodat de hinder naar de omgeving tot een minimum werd beperkt.
De groutinjectiepalen zijn gesegmenteerd aangebracht zodat de benodigde ruimte zo klein mogelijk blijft.
Nadat de palen zijn aangebracht zijn deze voorzien van een wapeningskorf en afgestort met beton.
Bergmann Kliniek – Rijwijk
Aanbrengen van groutinjectiepalen voor de uitbreiding van de Bergmann Kliniek in Rijswijk.
Voor de uitbreiding vande bestaande kliniek in Rijswijk heeft Bergmann een perceel aan de overzijde van het bestaande pand gekocht. Dit perceel wordt voorzien van een nieuw pand gezien de huidige te klein is. Voor dit project heeft Hoolwerf ruim 100 casing draaipalen met groutinjectie aangebracht. De palen hebben een lengte van 27 meter gezien de gelaagde opbouw van de ondergrond. Op dit project is onze nieuwe FUNDEX boorstelling ingezet.
Stroobossertrekvaart – Friesland
Op dit project zijn er 70 geschroefde stalen buispalen aangebracht voor de renovatie van de 7 monumentale bruggen in de stroobosser trekvaart.
Samen met collega Eurofunderingen zijn er totaal 70 stuks geschroefde stalen buispalen met groutinjectie Ø219/300 en 56 stuks Ø324 /450 aangebracht met een lengte variërend van 6 tot 21 meter. De palen zijn geboord onder verschillende schoorstanden met een maximale stand van 5:1. Het werk is uitgevoerd met onze nieuwe boorstellingen: Fundex CD20 en Volvo boorkraan.
Hoekse Lijn – Station Vlaardingen
Aanbrengen van groutinjectiepalen op station Vlaardingen
Voor de ombouw van de Hoekse Lijn die van Hoek van Holland tot aan Schiedam loopt, hebben wij groutinjectiepalen aangebracht op station Vlaardingen. In samenwerking met onze collega’s van ‘Van ’t Wout’ uit Waddinxveen zijn Ø324/450 aangebracht onder een beperkte werkhoogte van 5,5 meter. De palen zijn gesegmenteerd aangebracht tot een lengte van 20 meter
AVIA – Den Helder
Ten behoeve van de uitbreiding van een tankstation heeft Hoolwerf Heiwerken een aantal groutinjectiepalen geboord. De diameter van de paal was ø457mm en werd circa 10 meter diep geboord. Deze grote diameter van de buispaal is prima te hanteren voor onze boorstelling met de krachtige boorkast.
Hoekse Lijn – Gelijkrichterstations
Aanbrengen van trillingvrije palen bij de gelijkrichterstations van de Hoekse lijn.
Voor de ombouw van de Hoekse Lijn zijn er op 9 locaties nieuwe onderstations gebouwd. Vanwege de locatie (direct aan het spoor) zijn alle palen trillingsvrij uitgevoerd. De palen zijn uitgevoerd als casing draaipalen met groutinjectie Ø168/300 en hebben een lengte tot 27 meter. Door de korte afstand tot het spoor is één station uitgevoerd in een nachtelijke buitendienststelling van 36 uur.